Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2005: Taller in More Ways

Megjelenés: 2005. Október 10.
Felvételek: 2004 Szeptember - 2005 Július
Műfaj: Hip hop, electropop, R&B

Hossz: 45:35
Kiadó: Island Records
Producerek: Dallas Austin, Cameron McVey, Jony Rockstar, Guy Sigsworth, Xenomania
Tagok: Mutya Buena - Keisha Buchanan - Heidi Range
Előző:
Three (2003)
Következő: Overloaded -The Singles Collection (2006)
Kislemez az albumról:
Push the Button - Ugly - Red Dress - Follow Me Home

Sugababes brit lánycsoport negyedik stúdióalbuma, amelyet az Island Records adott ki 2005. október 10-én az Egyesült Királyságban. Elsősorban Dallas Austin és Jony Rockstar gyártotta, további produkciókat Cameron McVey, Xenomania és Guy Sigsworth készítette. Az album címét az album második kislemezének, az "Ugly" egyik sora ihlette.
Megjelenése után a Taller in More Ways általában kedvező kritikákat kapott a zenekritikusoktól. Ez az Egyesült Királyság albumlistájának élén áll, ezzel a csoport első hazai első számú albuma lett. 2 × platina minősítést kapott a British Phonographic Industry (BPI) által. Ezenkívül Írországban, Svájcban, Hollandiában és Ausztriában eljutott az első tízbe.
Mutya Buena 2005 decemberében hagyta el a Sugababes-t, helyére Amelle Berrabah került. Ennek eredményeként a Taller in More Ways 2006 márciusában jelent meg újra egy új dal, a "Now You Gone", valamint három újrarögzített szám felvételével, amelyek Berrabah énekét tartalmazzák; "Gotta Be You", "Follow Me Home" és "Red Dress".

Háttér - A "Hole in the Head", a Sugababes harmadik stúdióalbumának Three (2003) első száma 2004 júliusában jelent meg az Egyesült Államokban. Ez alatt az idő alatt a Sugababes elárulta, hogy találkoznak az Egyesült Államok producereivel, hogy dolgozzon a negyedik stúdióalbumukon. 2004 augusztusában a Sugababes kiadta a "Caught in a Moment" -t, a Three negyedik és egyben utolsó kislemezét, és megerősítette, hogy megkezdődött a csoport negyedik albumának felvétele. A 2004 szeptembere és 2005 augusztusa közötti szünetben spekulációk adódtak a zenekar jövőjével kapcsolatban, amelyek pletykákat tartalmaztak a legnagyobb slágerlemez kiadásáról, és arról, hogy a csoport később fel fog oszlani. A zenekar tagja, Heidi Range visszatetszését fejezte ki a média spekulációjától, mondván: "Tudod mit? Először ez dühítene bennünket, aztán nevetnénk, és most nem is figyelünk rá. amióta négy évvel ezelőtt beléptem a zenekarba, azt mondtam, hogy szét fogunk szakadni, és fogalmam sincs, honnan származik az egész.

Összetétel és dalszöveg - A Taller in More Ways főként hip-hop lemez, de az elektropop és az R&B hatásait is kihasználja. Priya Elan, a The Guardian, az albumot "titán popkísérletként" jellemezte. Buena egy interjú során kijelentette, hogy az album minden dala más és más. Az album hangulata az uptempo popszámoktól a lassabb, downtempo balladákig terjed.
Az album a "Push the Button", egy uptempo pop, elektropop és elektronikus dallal kezdődik. A hangszerelés számítógépes ütemekből és elektronikából áll. A dalt Buchanan és Austinnal együttműködő művész közötti ellentmondás inspirálta, és dalszövegileg arról szól, hogy egy nő szexuálisan frusztrálja, hogy a férfi észrevétlen marad. A következő szám a "Gotta Be You", egy omlós és R&B szám, amely egy "monoton tonális, szintetizált dudáláson" fut keresztül. A dalt lírai értelemben úgy értelmezik, hogy a sajtó által hozott ítéletekre reagál. Számos összehasonlítást kapott Aaliyah "Próbálja újra" -hoz. Ezt követi a "Follow Me Home", egy downtempo és romantikus R&B ballada, amelyet billentyűs hangszerek, gitár, ütemek és basszusok kísérnek. A romantikus dalt Buena lánya ihlette, és lírailag arról szól, hogy megvédje kedvesét. Az album negyedik száma a "Joy Division", amely a dub és a nu metal hatásait vonja le. K. Ross Hoffman, az AllMusic munkatársa "szellős, ska-punkos árnyalatú" számként jellemezte. A dalt billentyűzetek, gitár, ütem és basszus kíséretében, és olyan Sugababes éneksorokat tartalmaz, mint a "Boy do I turn you round / Isn't this profound". Lírai szempontból az "Örömosztás" lomha férfiakról szól; Range szerint "A versem egy srácról szól, aki megpróbál beszélgetni, és kényelmesen elfelejti, hogy felesége és gyereke van".
A "Red Dress" az album ötödik számaként szolgál; ez egy uptempo pop dal, amely két kórust tartalmaz. Hangszerelése billentyűzetekből, basszusgitárokból és gitárokból áll, míg a fő riff Tony Clarke északi soul-dalát, a Landslide-t. A "Red Dress" a lányok hatalmának témáját mutatja be, és lírai szempontból egy nőről szól, aki szexualitását arra használja, hogy hatalmat szerezzen a férfiak felett. A Taller in More Ways hatodik dala a "Ugly" középtempós pop rock ballada, amely "periférikus részleteken bóklászó" akusztikus gitárokból áll. Lírai tartalma összefügg az önértékeléssel és a testkép gondjaival; a dal összehasonlítást kapott Christina Aguilera amerikai lemezművész "Beautiful" -jával és a TLC amerikai lánycsoport "Unpretty" -jével. Az "It Ain't Easy", az album hetedik száma egy elektro- és R&B dal, amelyet gitár riff, dobok és kulcsok támogatnak. Emlékeztet arra, amit Depeche Mode a "Personal Jesus" -on hallott. Szövegileg az "It Ain't Easy" a Sugababe-ról, mint emberről szól, és egyensúlyba hozza életüket a karrierjükkel. Az album nyolcadik száma, a "Bruised", ismétlődő "ta-na-na" háttér-éneket tartalmaz, és lírailag egy viharos kapcsolatról szól. Buchanan elárulta, hogy a dal arról szól, hogy egészségtelen kapcsolatban van, és azt mondta: "Valahányszor közel kerülnek hozzád, megsérülsz".
Az album kilencedik száma az Animotion új hullámának, az "Obsession" -nak a borítója. Hoffman "cukros szintipopnak" minősítette. A dal egy 1980-as évekbeli szórakozóhely "csillogó" akkordprogresszióit tartalmazza. A BBC Talia Kraines szerint a borító az eredeti "majdnem pontos átdolgozása". Ezt követi az Ace Reject című popsáv, amelyet lírailag a diszfunkcionális kapcsolatok inspiráltak. Buchanan a dal koncepciójáról és jelentéséről beszélt, mondván: "Arról van szó, hogy szakítunk és pótoljuk, és nem tudjuk, miért." -ohó "háttér vokál, és lírai szempontból szól az ember problémáinak leküzdéséről. A dalt Jamelia "Thank You" -jéhez hasonlították. Az album tizenkettedik és záró dala a "2 Hearts", egy akusztikával vezérelt popballada, amely magában foglalja az európai elektropopot. A dal hangszerelése gitárokból, kürtökből, ütemekből, basszusgitárokból, ütőhangszerekből és vonósokból áll. A hibridhez hasonló karakterláncot is tartalmaz. A dal az Elbow "Grace Under Pressure" című művére emlékeztet.

Dalok -  Simon Price, a The Independent szerint az "It Ain't Easy" emlékeztet Marilyn Manson "Rock Is Dead" -jére. Alex Roginski, a The Sydney Morning Herald (The Sydney Morning Herald) írta, hogy a dal "az elektro-összecsapást hasznosítja az R & B-re való törekvéshez". K. Ross Hoffman, az AllMusic munkatársa megjegyezte, hogy a dal "fenyegetően lendült, twangy gitár-riffbe vág", ami őt "olyan kirívóan emelik" a Depeche Mode "Personal Jesus" című dalából. Buchanan a dal lírai tartalmáról és jelentéséről beszélt, mondván: "Alapvetően rólunk, mint emberről van szó. Nem könnyű ott lenni, ahol most vagyunk, próbálva egyensúlyt tartani a normalitás és ez között. Amikor elégedett vagy magaddal, akkor érdemes tudja, milyen vagy, és a körülöttünk lévő emberek tudják, milyenek vagyunk. "
Alexis Petridis a The Guardian-ból jobban megnevezte, mint az album vezető kislemezét, a "Push the Button" -t, miközben leírta azt is, mint "Depeche Mode" Personal Jesus "-ját, amelyet egzisztenciális dühével írt át a tinédzser romantika vándorlása." A megfigyelő Peter Robinson szintén megjegyezte a két dal hasonlóságát, és azt írta, hogy a szám "szellemesen tiszteleg a Depeche Mode" Personal Jesus "előtt. Azt javasolta, hogy ez az album egyik legjobb száma. Hoffman azt írta, hogy "csoda, hogy Martin Gore nem kap írási kreditet" a dalban, "egy harci támadás és izgatott kétszeres csoportos ének ellen". A Daily Record Rick Fulton az album egyik albumának tekintette. kiemeli. Ben Hogwood, a musicOMH zenéjéből azonban elismerte, hogy bár a dal Buchanan "ideges énekét" tartalmazza, a "forrásanyag nagy részét" Goldfrapp "Train" című dalából veszi át, amely szerinte "sikertelen híddal van kiegészítve"
Sugababes 2006. március 20-án a skóciai Glasgow-ban, a Clyde Auditoriumban adta elő a dalt a Taller in More Ways promóciójára szervezett brit turné keretében. A The Scotsman szerkesztője a dalt az "Obsession" "Goldfrapp-matching" számaként jellemezte, és az előadást a koncert egyik "legjobb pontjának" nevezte.
A "Gotta Be You" egy omlós és B dal. Ben Hogwood, az MusicOMH az "R & B klub elektromos darabjaként" jellemezte. Keisha Buchanan csoporttag szerint a Sugababes az első brit zenekar, amely beépítette zenéjébe az amerikai hangzást. A The Observer Kitty Empire-je "felfutó R & B" -nek nevezte, és megjegyezte, hogy Aaliyah amerikai R & B-énekesnő emlékeztetett a "Try Again" -re. Hasonlóképpen, K. Ross Hoffman, az AllMusic munkatársa azt írta, hogy a "Gotta Be You" "dallamosan közeledik a dalhoz", amelyben utóbbit "fenségesnek" nevezte. Egy másik kritikus, Nick Southall a Stylus Magazine-ból azt írta, hogy "lefegyverzően közel áll" a "Try Again" -hez.
Buchanan a dal koncepcióját és szövegének értelmezését egy adott szám alatt az album hivatalos elemzésével magyarázta el a csoport hivatalos honlapján, mondván: "Ez a dal arról szól, hogy reagáljunk a sajtóra, amikor kicsapnak, és hogyan ítélnek meg téged. dalt imádtuk. Hogy őszinte legyek, minden reklám jó reklám, legyen az pozitív vagy negatív, és ez eltartott egy ideig, mire ezt megkapjuk. Amikor a sajtó valami negatívat és valótlan dolgot ír, nehéz ezt pozitívan nézni. valóban kapcsolódhatnánk a dalhoz."
Alexis Petridis, a The Guardian szerint Austin "fényt ad, de ennek ellenére izgalmas porhatás az egyhangú, sokféle hatású szintetizált dudálásból" a dalhoz. Petridis kifejtette, hogy ez "körülbelül annyi, ameddig az album a hosok és a playák birodalmába merészkedik, kibaszik a légkört vagy másképp." Ben Hogwood, az musicOMH kedvező kritikát adott; "készülő táncparkett himnusznak és minden bizonnyal jövőbeli kislemeznek" nevezte.
A BBC-től Talia Kraines kritikusan értékelte a "Gotta Be You" -et, "bosszantó" és "unalmas r'n'b-lite" számnak nevezve. Hoffman (az AllMusic) szintén kedvezőtlen volt a dal iránt, és azt írta, hogy "kevésbé sikeresen bolyong" az album többi számához képest. Kidolgozta, hogy annak ellenére, hogy "a szintetikus fuzz R&B megalapozott, trendi tabla stílusú skittereléssel rendelkezik", a dal "összehasonlítás nélkül nem tud sápadni" és a "Try Again". Alex Roginski, a The Sydney Morning Herald, a dalszöveget "laposnak" kritizálta. Joe Muggs, a The Daily Telegraph munkatársa szerint a "Gotta Be You" "szándékos kísérletnek érzi az amerikai piac megcsalogatását".

Kritika - A Taller in More Ways általában kedvező kritikákat kapott a zenekritikusoktól. K. Ross Hoffman, az AllMusic tagja az öt csillagból 4-et díjazott, az albumot "a legerősebbek közé" sorolva, és az egyszerű, de mégis hatásos elektro-pop klubot, a "Push The Button" -ot [és] ebben a kategóriában még jobban szörnyen funky "Red Dress" ", valamint a" Follow Me Home "és a" Ugly ", két" találóan inspiráló mini-eposznak "nevezve őket. A felülvizsgálat kevésbé kedvező volt a három utolsó vágás kapcsán, mondván, hogy "nem hagynak nagy benyomást". A "Gotta Be You" -et "[olyan dalként] írta le, [amely] Aaliyah fenséges" Try again "-jához képest sápadt."
Alexis Petridis a The Guardian-ból azonban kedvezően nyilatkozott a "Gotta Be You" -ről, Austinra hivatkozva "[valaki, aki] egyértelműen tudja, hol rejlenek Sugababes erősségei", és kijelentette, hogy "[Austin] könnyed, de mégis izgalmas port kavart monoton tonális hatású szintetizált dudálás a "Gotta Be You" -re. " Kevésbé kedvelte az „Obszesszió” című borítójukat, és kijelentette: „Sajnos, Sugababes változata inkább a széleken homokszik le, mintsem felerősíti a tébolyodást: ami hátra van, olyan, mint az 1980-as évek karaoke-éjszakája”. Azt is megjegyzi, hogy "az a benyomásod támad, hogy jobban örülnének az R & B-nek". Összegzésként azonban kijelenti, hogy "az album sztrájkja sokkal magasabb, mint amire számíthat egy gyártott popművész negyedik albumától; elkerüli a nyilvánvaló buktatókat, és csúcspontjai valóban magasak", így az album 5 csillagból 3-at ad.
Peter Robinson, a The Observer, 5 csillagból 5-öt adott az albumnak, összefoglalva, hogy "a hűvös, mégis kereskedelmi popkirálynők tavaszt tettek Peter Robinson lépésébe", bár azt mondta, hogy "csak néha dobja el a banda a labdát: "Better" kiváló dal, de túlságosan úgy hangzik, mint Jamelia „Thank You”. Nick Southall a Stylus Magazine-ból B + -t adott az albumnak, megjegyezve a hasonlóságokat Aaliyah kislemezével, és kijelentette, hogy a "Gotta Be You" lefegyverzően közel áll a "Try Again" -hez, és végül "nem a legjobb album a világon vagy akár az év, nem obskurantista schizeclecto metapop, mint Annie vagy MIA, vagy tele van po-mo popkultúrával. A jelölők, mint a Girls Aloud, nem adnak torz egzisztenciális narratívát, mint Britney, de a "Taller in More Ways" tele dallamokkal, és mint ilyen nehéz ellenállni.
Az album 2005-ben a 23. helyen állt az Observer Music Monthly Top 100 album listáján.

Dallista

PUSH THE BUTTON
GOTTA BE YOU
FOLLOW ME HOME
JOY DIVISION
RED DRESS
UGLY
IT AIN'T EASY
BRUISED
OBSESSION
ACE REJECT
BETTER
2 HEARTS
NOW YOU'RE GONE
MAYA (Mutya Buena solo)
B-Side
FAVOURITE SONG - Push the Button
LIKE THE WHEATHER - Push the Button
COME TOGETHER - Ugly
FUTURE SHOKK! - Ugly
I BET YOU LOOK GOOD ON THE DANCEFLOOR - Red Dress
LIVING FOR THE WEEKEND - Follow me Home

- "Better" UK bonusz számként szerepel.
- "Now You're Gone" 2006-os kiadásban szerepel.

 

Cikkek

Dalszövegek

2017.01.07

 

Kislemezek

2015.09.23