Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2010: Sweet 7

Megjelenés: 2010. Március 5.
Felvételek: 2009 Április - 2010 Január
Műfaj: Electropop, electro-R&B

Hossz: 43:48
Kiadó: Island Records, Roc Nation
Producerek: Fernando Garibay, Jonas Jeberg, Martin K, RedOne, The Smeezingtons, Stargate, Syience
Tagok: Heidi Range - Amelle Berrabah - Jade Ewen
Előző: Catfights and Spotlights
(2008)

Kislemez az albumról: Get Sexy - About a Girl - Wear My Kiss

A brit Sugababes lánycsoport hetedik stúdióalbuma, amelyet 2010. március 15-én adott ki az Island Records. Az album gyártása 2009 áprilisában kezdődött és 2010 januárjában fejeződött be. A Sweet 7 az egyetlen album, amelyet Keisha Buchanan vitatott távozása óta adtak ki, akit 2009 szeptemberében az Eurovíziós Dalfesztivál Jade Ewen nevezése váltott fel. A csoport felállásának változása, a Sweet 7 újból felvételre került az új tag, Ewen énekének megszólaltatására és a volt tag Buchanan énekének eltávolítására. Ennek eredményeként ez az egyetlen album, amelyen az eredeti tagok egyike sem szerepel.
Az albumot a Jay-Z szórakoztató cége, a Roc Nation készítette és kiadta az Egyesült Államok számára, de ezt később vitatta a csoport, amely azt állította, hogy a Roc Nation csak az A&R szerepét, valamint a Sweet 7 gyártását írta alá. A Roc Nation házi producereinek bevonása erős albumot és elektro-dance hangot adott az albumnak az amerikai producerek és írók, elsősorban Fernando Garibay, Stargate és The Smeezingtons munkája miatt. A nagy jelentőségű hozzájárulás ellenére a Sweet 7-et negatívan fogadták a kritikusok, amelyet a Metacritic összesített áttekintése szerint a 100-ból 39-ben kaptak. A negatív kritikák a kép eredetiségére vezethetők vissza, Buchanan elvesztése miatt, valamint az azonosítható hang és lélek hiányában a projektből.
A Sweet 7 az Egyesült Királyságban a 14., Írországban pedig a 35. helyen tetőzött, ezzel a csoport eddigi második legalacsonyabb listájú lemeze lett ezekben az országokban. Három első tíz kislemez jött létre az albumból, köztük a vezető kislemez, a "Get Sexy", amely az Egyesült Királyság második helyén tetőzött, míg az "About a Girl" és a "Wear My Kiss" a nyolcadik, illetve a hetedik helyet érte el. Az album promóciója az utolsó kislemez kiadása után véget ért, hogy a csoport megkezdhesse az új album munkáját, de a tervezett kislemez, a "Freedom" kiadása után feloszlottak.

Felvétel és felállás módosítása - Az album létrehozása előtt a Sugababes aláírt egy amerikai lemezszerződést a Jay-Z Roc Nation kiadójával. Az albumot Sugababes többnyire Los Angelesben és New York-ban rögzítette, de mint producer annyira megkedvelte őket, Londonban néhány alkalmat tartottak. A csoport elsősorban a RedOne-nal, Ryan Tedderrel, Stargate-lel, Fernando Garibay-vel, a Smeezingtons (Phillip Lawrence és Bruno Mars) feljövő produkciós csapattal dolgozott együtt. [Idézet szükséges] az album "No More You" című számát Ne-Yo írta. Keisha Buchanan összehasonlította a dalt Rihanna "Hate That I Love You" és "Take a Bow" című dalaival.  Buchanan a BBC Radio 1 Newsbeat-nek nyilatkozva elmondta, hogy az album "határozottan megkapta a brit érzést az album alatt - rajongóinktól nem mentünk el és mentünk" All American "-re. Buchanan folytatta:" Azt hiszem, ez egy újból megint energiát. Azt hiszem, az egyik dolog, amit meg akartunk tenni, az az volt, hogy valami mással tértünk vissza. " Azt is elismerte, hogy a lányok" önelégültek "lettek a Catfights and Spotlights idején, de azt is mondták, hogy nagyon büszkék annak az albumnak.
Az album első "Get Sexy" kislemezének kiadása után, és csak két hónappal a 2009. novemberi tervezett megjelenés előtt a média arról számolt be, hogy Amelle Berrabah kilépett a csoportból. Buchanan azonban tagadta a csoporton belüli drámákat, és ragaszkodott ahhoz, hogy Berrabah "egyelőre" tagja maradjon. 2009. szeptember 21-én jelentették be, hogy Buchanan elhagyta az együttest, bár Twitter-fiókján keresztül kijelentette, hogy nem ő dönt a távozásról. Buchanan helyét Jade Ewen vette át, aki azonnal elkezdte énekelni Buchanan felett az album megjelenésének előkészítése céljából.

Dalok - A "Thank You for the Heartbreak" egy 1980-as évekbeli elektromos hatású elektropop dal. David Balls a Digital Spy-től "frappáns elektropop számként" jellemezte, és megjegyezte annak lehetőségét, hogy "meglehetősen szépen hasítottak" Sugababes ötödik stúdióalbumára, a Change-re (2007). A Digital Spy-vel készített interjú során a csoport tagja, Amelle Berrabah kijelentette, hogy a "Thank You for the Heartbreak" az album azon dalai közé tartozik, amelyeket a Sugababes élvez, és később potenciális kislemezként nevezte el az albumról. Volt egy "potenciális lírai mashup" a dal szövegével, a 'dancing off my tears', amelyre Heidi Range azt válaszolta: "Ha az emberek ezt akarják énekelni, amikor előadjuk, nos, akkor nem panaszkodunk!"  Nick Levine, a Digital Spy munkatársa azt írta, hogy a dal az album többi "karakter nélküli" dalához képest "a régi Sugababes öregjeit jeleníti meg". David Balls, a Digital Spy munkatársa megjegyezte, hogy a dal arra utal, hogy a Sugababes "maximálisan kihasználta az idei év elején LA-ben tartott felvételeiket", és nem "tévedtek el túlságosan a komfortzónájuktól". Balls a "Thank You for the Heartbreak" -t, valamint az album második "About a Girl" kislemezét is olyan számként írta le, amely egyszerre "frissen hangzó" és "tele van a hozzáállással, amely mindig kiemelte a csoportot". Thomas H Green (The Daily Telegraph) a dalt a "Töltse le ezt" kategóriába sorolta. Lauren Murphy, az Entertainment Ireland írója "kisebb megtakarítási kegyelemnek" és "nagyon szimpatikusnak" minősítette az album többi "közepes" számához képest.
A "She's a Mess" egy uptempo electropop dal. Eredetileg "I'm a Mess", a csoport úgy döntött, hogy újra megírja, mert aggodalmak vannak amiatt, hogy a dalszövegek (például ""Drinking bottle after bottle / I'm such a mess in that dress / I'm not impressed")  bátorságra ösztönöznek ivás. Range azonban kijelentette, hogy "vannak olyan szövegek, amelyek meglehetősen pofátlanok, de az embereknek nem szabad komolyan venniük őket." Berrabah a Digital Spy interjúja során leírta a Sweet 7 általános hangzását, mondván: "Ez meglehetősen felkapott. sok különböző hangzású album. " Berrabah erre a "She's a Mess" példát hozta fel, amely szerinte "teljesen különbözött minden mástól". Jon O'Brien, az AllMusic munkatársa azt írta, hogy a "találóan elnevezett" She's a Mess "kaotikus kísérlet. Clubland trance-pop padlótöltőjénél ". Al Fox, a British Broadcasting Corporation nevű dal, az album harmadik kislemezével, a "Wear My Kiss" -nel együtt "ragyogás csillogásának" nevezte, és azt mondta, hogy Berrabah "szégyentelen hozzáállása" menti meg. Christopher Lee, a The Scotsman egyik legjobb dalának nevezte az albumot, bár elismerte, hogy "nem hangzott volna sokkal másabbnak, mint bármely más lányzenekar". Nick Levine, a Digital Spy munkatársa azt írta, hogy a "testvériséget" "teljes egészében elvetik" a pályán, amelyet "kegyetlen és nőgyűlölőnek" nevezett. Celina Murphy, a Hot Press munkatársa azt javasolta, hogy a "She's a Mess" "valójában meglehetősen ütősen szólhasson", ha a barbadai Rihanna lemezjátszó művész rögzítette.

Kritika - A Sweet 7 rossz kritikákat kapott a zenekritikusoktól. Az összesítő weboldal, a Metacritic, amely a kritikusok kritikáinak 100-ból normalizált besorolást ad, 6 értékelés alapján az album átlag 39 pontot kapott, ami "általában kedvezőtlen véleményeket" jelez. Jon O'Brien, az AllMusic munkatársa, aki 5 csillagból 2 csillagot adott az albumra, "kedves, lélektelen és ismétlődő ügyként" kritizálta, miközben elismerte, hogy "kiderül, hogy [Sugababes] ma már felismerhetetlenek, nemcsak személyi szempontból, de hangzásuk és arculatuk szempontjából is ". Elismerte, hogy bár az album "soha nem hiányzik fertőző kampóhoz vagy klubbarát produkcióhoz", "kétségtelenül elárulja a kísérleti érzékenységet, amely megkülönbözteti őket kortársaiktól" Thomas H Green, a The Daily Telegraph adta az albumot. 3 csillag az 5-ből, dicséretként "fülbemászó, tőkehal-szexi, hi-NRG sajtként", amely biztosan beszorult és vidám iskolai diszkókat és meleg klub táncparketteket biztosít. "
Caroline Sullivan a The Guardian-ból "kiábrándítónak" nevezte az albumot, és kritizálta a zenekar hangváltását, kijelentve, hogy a legtöbb dal "[...] vagy Lady Gaga robotronikus hangulatában van", vagy "csak rossz az adott zenekar számára". . Ő adta az albumnak az öt csillagból kettőt. Andy Gill (The Independent) kifejezetten kedvezőtlen kritikát adott, amelyben az album öt csillagból 1-et kapott. Kritizálta a csoport identitásának hiányát, különös tekintettel az alapító tag, Buchanan elvesztésére, és így írt: "Sugababes végül zenekarból márkává vált." Azt mondta, hogy "az utánpótlás politikája megrongálta a trió jellegét és vonzerejét". Ami az album minőségét illeti, Gill úgy érezte, hogy a Sweet 7 többnyire "generikus diszkótombokat" tartalmaz.
Rick Pearson, a London Evening Standard írta, hogy Range, Berrabah és Ewen nem meggyőzően "ragaszkodnak az identitáshoz" az albumon, az 5 csillagból kettőt adva neki. Alex Denney, az NME-től 10-ből 4-et ítélt meg, megírva, hogy az Sweet 7 "a régi szép idők után vágyakozik bennünk", és "az az idő volt, amikor a Sugababes-tól többet várhatunk - szégyen". A Virgin Media az 5 csillagból 2-et kapott Sweet 7-nek; szerinte a Sugababes "teljesen elvesztette minden vokális karakterét és személyiségét" . A Times Dan Cairns kritizálta az album dalait, és azt írta, hogy a Sugababes 2010-ben "a dicsőség napjainak sápadt, karaoke-utánzata". Simon Price of The Independent azt írta, hogy a csoport "nyomasztóan biztonságos, megfelelő színvonalon játszik. elektro pop ", miközben negatívan reagál a felállás változására, mondván:" Ők [Sugababes] nevezhetik magukat, amit szeretnek, de soha nem töltik be Keisha, Mutya és Siobhan sarkát. Vége."

Kislemezek - A "Get Sexy" 2009. augusztus 31-én jelent meg az album vezető kislemezeként. Ez az utolsó kislemez, amely Buchanan alapító tag vokálját tartalmazza. Néhány bíráló dicsérte a dal produkcióját és szövegét, míg mások elutasították, hogy nem eredeti és általános. A dal az Egyesült Királyság Singles Chartjának második és az Irish Singles Chart harmadik helyén tetőzött, miközben Ausztráliában, Ausztriában, Belgiumban, Csehországban, Németországban, Svédországban és Szlovákiában is felkerült a kislemezlistára.
Az "About a Girl", az első kislemez, amelyen Ewen énekelt, 2009. november 8-án jelent meg az album második kislemezeként. A kislemez a brit Singles Chart nyolcadik helyén, az Irish Singles Chart pedig a legjobb húsz helyen végzett.
A "Wear My Kiss" a Sweet 7 harmadik és utolsó kislemezeként jelent meg 2010. február 22-én, három héttel az album megjelenése előtt. Az Egyesült Királyságban és Írországban a tízes, illetve a kilencedik helyen végzett.

Dallista

GET SEXY
WEAR MY KISS
ABOUT A GIRL
WAIT FOR YOU
THANK YOU FOR THE HEARTBREAK
MISS EVERYTHING (featuring Sean Kingston)
SHE'S A MESS
GIVE IT TO ME NOW
CRASH AND BURN
NO MORE YOU
SWEET AND AMAZING (MAKE IT THE BEST)
LITTLE MISS PERFECT
 

Cikkek

Dalszövegek

2017.01.11

 

Kislemezek

2015.09.25